Το Γενικό Λύκειο Παραλίας συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα της Βασικής Δράσης 1 – Σχολική Εκπαίδευση, με τίτλο “Πρόληψη και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σύγχρονο Σχολείο Προαγωγή της Ψυχικής και Συναισθηματικής Υγείας: Στρατηγικές και Δεξιότητες” (Conflict Prevention and Management in Modern School – Promoting Mental and Emotional Health: Strategies and Skills) και με κωδικό προγράμματος ERASMUS+ 2020-1-EL01-KA101-078438, το οποίο συντονίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Πρόκειται για μια κοινοπραξία Επτά (7) Σχολείων του Νομού Αχαΐας:

  • ΕΝ.Ε.Ε. Γ-Λ ΠΑΤΡΑ
  • 1ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ
  • ΓΕΛ ΠΑΡΑΛΙΑΣ
  • 6ο ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΚΡΑΤΑΣ
  • ΓΕΛ ΡΙΟΥ
  • ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ

Περιγραφή και στόχοι

Στο πλαίσιο του έργου, μια σειρά στοχευμένων δράσεων περιλαμβάνουν:

  • προετοιμασία μιας ομάδας στόχου μαθητών
  • εκπαίδευση των καθηγητών από επιλεγμένους ευρωπαϊκούς οργανισμούς μάθησης
  • επισκέψεις μελέτης και ανταλλαγές εμπειριών μεταξύ συναδέλφων από γερμανικά και ισπανικά σχολεία
  • παροχή δραστηριοτήτων κατάρτισης στα σχολεία
  • ενσωμάτωση σύγχρονων μεθοδολογικών εργαλείων και πρακτικών
  • εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών στη σχολική ζωή
  • η αξιολόγηση μεθοδολογικών εργαλείων.

Μακροπρόθεσμα οφέλη

  • Βελτίωση του σχολικού κλίματος και εναρμόνισή με τις ευρωπαϊκές πρακτικές.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων διδασκαλίας για την ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας.
  • Βελτίωση της πρόληψης των συγκρούσεων και της αποτελεσματικής διαχείρισης.
  • Αλλαγή συμπεριφορών μαθητών, εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων.

Η υλοποίηση του προγράμματος περιλαμβάνει δύο κινητικότητες για την επιμόρφωση διευθυντών και καθηγητών των συμμετεχόντων σχολείων.

Πρώτη Κινητικότητα: Δρέσδη

Από τις 26 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου δεκαεπτά εκπαιδευτικοί σχολείων και μέλη της διοίκησης από την Αχαΐα βρέθηκαν στη Δρέσδη της Γερμανίας στο πλαίσιο κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ “Πρόληψη και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σύγχρονο Σχολείο Προαγωγή της Ψυχικής και Συναισθηματικής Υγείας: Στρατηγικές και Δεξιότητες”, το οποίο συντονίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Από το Γενικό Λύκειο Παραλίας στην κινητικότητα έλαβαν μέρος ο Διευθυντής κ. Λιόνας Αθανάσιος και η εκπαιδευτικός κ. Καρκούλια Νικολίτσα.

Πρόγραμμα-επιμόρφωσης-Δρέσδη

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο WBS TRAINING και περιλάμβανε τις ενότητες:

  • Αποτροπή Συγκρούσεων
  • Επίλυση Συγκρούσεων
  • Αρχές Επικοινωνίας για Επίλυση Συγκρούσεων

Τους Έλληνες εκπαιδευτικούς υποδέχτηκε η διευθύντρια του Ινστιτούτου Ms Heinitz, η οποία τους ξενάγησε στους χώρους, ενώ η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε από τον Ψυχολόγο Mr Kleinrensing. Κατά τη διάρκεια των 5 ημερών της επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να αποκομίσουν γνώσεις σχετικά με τη διαχείριση συγκρούσεων στην τάξη και να γνωρίσουν τεχνικές που αξιοποιούν οι Γερμανοί εκπαιδευτικοί αλλά και να έρθουν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας.

Η επίσκεψή στη Δρέσδη είχε και πολιτιστική διάσταση. Περιελάμβανε ξενάγηση στην παλιά πόλη της Δρέσδης και στο υπερσύγχρονο γυάλινο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της VW, κρουαζιέρα στον Έλβα ποταμό και σύντομη επίσκεψη στη Λειψία που συνδυάστηκε με επίσκεψη στο μουσείο του Μπαχ και παρακολούθηση χορωδίας στο ναό Thomas Kirche. Στο πλαίσιο των πολιτιστικών διαδρομών οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με την ιστορία, την παράδοση, τη γαστρονομία και άλλες πτυχές του γερμανικού πολιτισμού. Ήταν πραγματικά μια εποικοδομητική κι αξέχαστη εμπειρία!

Δεύτερη Κινητικότητα: Βαρκελώνη

Η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από 3 έως 9 Ιουλίου 2022. Στην κινητικότητα έλαβαν μέρος εννέα (9) εκπαιδευτικοί από την Αχαΐα οι οποίοι επιμορφώθηκαν από τον οργανισμό European Academy of Creativity SL με θέμα: Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life Skills Development. Από το Γενικό Λύκειο Παραλίας συμμετείχε στην επιμόρφωση η εκπαιδευτικός κ. Νικολίτσα Καρκούλια.

Η επιμόρφωση είχε ως στόχο να εισάγει τους συμμετέχοντες τόσο στις βασικές αρχές της Θετικής Ψυχολογίας, παρουσιάζοντας τις πιο σχετικές διεθνείς θεωρίες και αναφορές, όσο και στις θεωρίες και τεχνικές της Θετικής Εκπαίδευσης. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να σχεδιάζουν προγράμματα που συνδυάζουν την ακαδημαϊκή γνώση με την ανάπτυξη των δυνατοτήτων του χαρακτήρα και της ευημερίας, όπως η εμπειρία θετικών συναισθημάτων, η ενασχόληση με δραστηριότητες, η δημιουργία ουσιαστικών πρακτικών και σχέσεων κ.λπ.