Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 υλοποιήθηκε στο Γενικό Λύκειο Παραλίας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Ενημερώνομαι, θέτω στόχους, αναλαμβάνω δράση για την υγεία μου και για το μέλλον του πλανήτη”. Το πρόγραμμα υλοποίησε η εκπαιδευτικός Νικολίτσα Καρκούλια, κλάδου ΠΕ01 και συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Χρυσάνθη Βανταράκη, κλάδου ΠΕ06 και Βασίλειος Σταυρίδης, κλάδου ΠΕ04.04. Στο πρόγραμμα έλαβαν μέρος 10 μαθητές και μαθήτριες από το τμήμα Β2.

Το πρόγραμμα εντάχθηκε στην ευρύτερη θεματική ενότητα: Υγεία-περιβάλλον-αειφορία και συνδέθηκε με την υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας “Schule macht Nachhaltigkeit – Nachhaltigkeit macht Schule / A lesson in sustainability: Make your school greener and yourself too” (κωδικός προγράμματος: 2020-1-DE03-KA229-077458)

Βασικός σκοπός του προγράμματος:

οι μαθητές:

  • να αναγνωρίσουν την αξία της φυσικής ζωής και της υγιούς, βιώσιμης διατροφής
  • να τη συνδέσουν με την σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία καθώς και με την υγεία του πλανήτη.

Επιμέρους στόχοι:

οι μαθητές:

  • να αναγνωρίσουν τη σημασία της διατροφής και του φυσικού τρόπου ζωής,
  • να καλλιεργήσουν τη δημιουργική τους σκέψη,
  • να μάθουν να αναγνωρίζουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους,
  • να βελτιώσουν την αυτοεκτίμηση τους,
  • να μάθουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους,
  • να μάθουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται,
  • να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες,
  • να αντισταθούν σε αρνητικές επιρροές,
  • να υιοθετήσουν υγιείς στάσεις και συμπεριφορές,
  • να λάβουν αποφάσεις
  • να αναλάβουν δράση για έναν πιο υγιή τρόπο ζωής.

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος υπήρξε συνεργασία με το Κέντρο πρόληψης εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας «Καλλίπολις», το οποίο φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του την ομάδα των μαθητών την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να επεξεργαστούν με βιωματικό τρόπο τα θέματα της έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων στην περίοδο της εφηβείας, της κατανόησης και διαχείρισης των επιρροών στην λήψη αποφάσεων, καθώς και τρόπους υπεράσπισης του εαυτού τους στην πίεση της παρέας.

Όσον αφορά στο θέμα της υγιούς και βιώσιμης διατροφής χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό, εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ, καθώς και το υλικό του προγράμματος «EAT4change: Κινητοποιώντας τους νέους προς μια βιώσιμη διατροφή» του WWF Ελλάδας.

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα οι μαθητές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς δημιούργησαν ένα βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή (e-book) με θέμα “Παραδοσιακά φαγητά της Ελλάδας – Προτάσεις για μια βιώσιμη διατροφή“. Το βιβλίο περιλαμβάνει σύντομες πληροφορίες για την Βιώσιμη διατροφή, την Μεσογειακή δίαιτα και την Ελληνική παραδοσιακή κουζίνα καθώς και κάποιες συνταγές. Οι συνταγές είναι απλά, Ελληνικά, παραδοσιακά πιάτα βασισμένα στη Μεσογειακή Διατροφή που επιλέχτηκαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, παρασκευάστηκαν στο σπίτι και φωτογραφήθηκαν για τις ανάγκες του βιβλίου. Ο σκοπός της δημιουργίας αυτού του βιβλίου ήταν να βοηθήσει τους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά, να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, να υιοθετήσουν υγιείς στάσεις και συμπεριφορές αλλά και να προωθήσουν ένα βιώσιμο τρόπο διατροφής, με σεβασμό στο περιβάλλον και την παράδοση.

Το βιβλίο μεταφράστηκε και στα αγγλικά για να αναρτηθεί στο Twinspace του προγράμματος eTwinning “A lesson in sustainability”, στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές και μαθήτριες μας.

You may also like