Αποτίμηση του Προγράμματος Αγωγής Υγείας: «Στηρίζω το μέλλον μου – Αντιστέκομαι στις εξαρτήσεις»
Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στηρίζω το μέλλον μου – Αντιστέκομαι στις εξαρτήσεις», που υλοποιήθηκε φέτος στο Γενικό Λύκειο Παραλίας, αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές μας. Το πρόγραμμα εντάχθηκε στο Τοπικό Θεματικό Δίκτυο Αγωγής Υγείας «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!», με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Καρκούλια Νικολίτσα (ΠΕ01) και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Βανταράκη Χρυσάνθη (ΠΕ06) και Σταυρίδη Βασιλείου (ΠΕ04.04)..
Βασικός στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα πρόληψης εξαρτήσεων και η ενίσχυση δεξιοτήτων που συνδέονται με τη λήψη υπεύθυνων αποφάσεων, την κατανόηση των επιρροών και την αντίσταση στις πιέσεις των συνομηλίκων. Παράλληλα, το πρόγραμμα έδωσε έμφαση στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και την αποφυγή συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.

Στη διάρκεια της χρονιάς, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια σειρά από βιωματικές και δημιουργικές δράσεις. Επισκέφθηκαν το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Ψυχοκοινωνικής Υγείας Αχαΐας “Καλλίπολις”, όπου μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, έμαθαν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να ενισχύουν την ικανότητα λήψης αποφάσεων.
Παράλληλα, στο σχολείο πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν το αλκοόλ και τις συνέπειες της χρήσης του από νέους.
Ιδιαίτερα δημιουργική υπήρξε η ενασχόληση των μαθητών με την παραγωγή ενός βίντεο ευαισθητοποίησης με τίτλο «Στηρίζω το μέλλον μου – Επιλέγω τη ζωή».
Το βίντεο παρουσιάστηκε στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο «Ενεργός και αλληλέγγυος πολίτης», μεταφέροντας με δυναμικό τρόπο τα μηνύματα του προγράμματος στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.
Η θετική ανταπόκριση των μαθητών, οι εμπειρίες που μοιράστηκαν και οι γνώσεις που απέκτησαν επιβεβαίωσαν την αξία της προσπάθειας αυτής και άφησαν ένα ουσιαστικό αποτύπωμα στην πορεία τους στο σχολείο.



